Tag Archive: güzel


Reklamlar

30 Mayıs Çarşamba günü TRT Okul, Kore Hayranlarına bir soru yöneltti: “Peki arkadaşlar neden Kore? 🙂 Birkaç cümleyle anlatın bize…”

Bir çok Kore hayranı neden Kore’yi, Kpop’u ve Kdrama’ları sevdiğini yazdı.

İşte benim en çok beğendiklerimden bir kaçı;

Ezgi Sarıbek : öncelikle bu soruyu sormakla ne denli doğru bi karar verdiğinizi söylemek isterim sevgili TRT Okul : BizleR GENÇ kuşağın dinamikleri olarak ülkemizin kültür – milli duygu – saygı olgularını çoğu zaman benimsemiş kimi zamanda POPÜLER KÜLTÜR ün acı meyvesi olan YOZLAŞMA eğilimine doğru yol aldığımızı farketmiş KORECANLARIZ 🙂 Bu dediklerimin ne manaya geldiğini bi kaç satırla anlatmak istiyorum izninizle ; Hepimiz bir yada 2 özel kanalın (örn CNBC-E) verdiği eğlenceli sandığımız küçüklükten itibaren heycanla ve farklılığına kapılmışcasına izlediğimiz TV-dizileriyle büyüdük . Bu kanalları yada kimseyi zan altında bırakmak istemiyorum lütfen yanlış anlamayın beni , sadece rahatsız olduğum bişi olduğunu ancak bir kore dizisi izledikten sonra anlayabildim , neden mi ? Öncelikle bizim dizilerimizin %70 ‘İ belkide daha fazlası orta yaş kesimine hitap etmektdir , Gençlere yönelik yapılan dizilerin fazla uzun ömürlü olmadığını kimi zamanda PARA ve REYTING geçiştirmesi olarak sağlam yapımlar olmadığını siz benden daha iyi tahlil edersiniz diye umuyorum . Gençlerin ÖRNEK IDOL olarak rol modeli olaşturmada belki 2-3 bölüm hadi abartıyorum 1 sezon boyunca karakter tasfirinde iyi oluyo bizim diziler fakat daha sonrada işin BOKUNU (afedersiniz) çıkarma diye tabir ettiğimiz rollerin karakterler ve oyuncular üzerinde 1 beden büyük durduğu yapımlara maruz kaldığımı 20 yaşında bi genç olarak söyleyebilirim . KORE dizilerinde ne farklı ? diye soracak olursanızda EN BÜYÜK fark karakterlerin Magazin varii olmayan yaşantılara sahip İYİ EĞİTİMLİ olduğunu düşündüğüm gerek görsel gerek ruhsal açıdan iyi oyuncular ve AHLAKİ çerçevede fakat hayatın içinden kopmayan yapımlar olmasıdır . BİR kore dizisi en fazla 2 sezon uzunluğundadır fazla uzun sürmez ama yeterince doyurucudur . Çünkü ne nasıl nerde ile geçen bölümlerden ziyade olay örgüsü BABA paralar harcanarak HAkkı verilmiş sahnelerden oluşur . Şu ana kadar yaklaşık 20 farklı kore dizisi izledim ve hepsinde verilen mesaj bizdeki PARA – AİLE – ŞÖHRET kaygısının çok dışında bireye indirilmiş SEVGİ – toplumun geneline yayılmış SAYGI – ve en önemliside gençlere AŞILANMASI İSTENİLEN PES ETMEME DUYGUSUDUR . Bir kore dizisnde zaman zaman sevdiğinin peşinde başından sonuna kadar ayrılmayan bi aşık kimi zmaan HAYALLERİNE kavuşmak isteyen bir genç yahut BAŞARIYA ulaşmış olmak için çabalayan ebeveynlerin çırpınışını vaz geçmeyişini görebilirsiniz ….. Bunun yanında dizilerinin OST (orjinal soundtrack ) albümlerinin ne denli kaliteli olduğunu K-POP ve K-ROCK kültürünün nasıl sıfırdan başlamış (1950 li yıllarda yni bizden çok sonra kurulmuş bi cumhuriyet güney kore ) ve gençlerini dünyaya açmış başarılarla yetiştirmeyi amaçlamış asıl ilerlemenin bilim ve sanata duyulan sevgiyle olacağının bizden çok önce kavramış bi ÜLKE olduğundan dolayı KORE DİZİSİ İZLİYORUM . Yatak sahneleriyle reyting yapmayı amaçlayan güzel ülkemin güzel olmadığını düşündüğüm dizilerini izlemeyi düşünmüyorum bu sebepten dolayı. Amerikan dizilerini hiç söylemiyorum bile onlar aşmış durumda :S İşte bu saydığım nedenlerden dolayı Kore dizisi / filmi izliyor ve KORECE öğrenmek istiyorum ^_^ YOU ARE BEAUTIFUL dizisini yayınlarsanız 3 kat çok sevinirim teşekkürler hayırlı işler ♥

La Fea : Herşeyden önce tadında bırakıyorlar dizilerini. Yıllarca süründürmüyorlar. Oyunculuklar çok güçlü ve her türlü duygu geçisini zorlanmadan aktarabiliyorlar izleyiciye. Konuları zaman zaman bildik olsa çoğu zaman özgün ve farklı. En klişe konuları işlerken bile izleyicinin kalbine dokunmayı çok iyi biliyorlar. İnsan hikayesi anlatmadan çok başarılılar. Bunun yanı sıra, kendi kültür ve alışkanlıklarını kör gözüm parmağına şeklinde değil, bir hikayenin akışı içinde aktarıyorlar. Başarılılar, çalışkanlar, özgünler, daha ne olsun 🙂

Gülşah Günal:  Saçma sapan sevişme sahneleri olan diziler yayınlanıyor ve bunu çocuklarda izliyor bu tür şeyler çocuk yaştan aşılanıyor çocukların beynini kirletiyorlar ! ama kore dizilerin gerçek aşkı ve sevgiyi öğretiyor en önemlisi dayanışma nedir? hayattaki zorlukların karşısında nasıl durmalıyız bize bunları öğretiyor 😉 şarkıları ve gruplarıda kulağımıza hitap ediyor en önemlisi eğlendiriyor ♥

Gamze Ertem : Çünkü onlar sayesinde birçok şey öğrendik onlar sayesinde hayaller kurup hedefimizi belirledik sizlere sıradan ve basit gelebilir belki ama kore bizlerin yaşam kaynağı oldu müzikleri,dizileri,filmleri gelenekleri ve daha birçok şeyi ile kalbimizi kazanmayı başardı bu ülke.. neden mi kore? Dizilerinde içtenlik var bizim dizilerimizdeki gibi hep aynı konunun üstünde durup tekrar başa sarmıyorlar dizilerini sıkıcı hala getirmeden akılda güzel anılar kalıcak şekilde finalle sonlandırıyorlar.Açıkçası Trt bugün sizlere büyük bir teşekkür borçluyum sizler sayesinde bu ülkeyle tanıştım ve birçok şey öğrendim 🙂

Toprak Üstünyer : Ben kendimi buluyorum onlarda hırsları istekleri hayalleri ruhuma hitap ediyor suna kesinlikle eminim ki her insanın kaderinde bir k-pop grubu var ve bu grubu bulunca çölde su bulmuş gibi oluyor insan aynı şey diziler içinde geçerli her yaştan her kese hitap edebilecek türden “gençlik dizisi” başlığı altındakileri ailemle rahatlıkla izleyebiliyorum mesela Trt Okul’un yayınladığı ‘Dream High’ dizisini babamın yanında gönül rahatlığıyla izledim ama aynı şey cnbc-e dizileri için geçerli olmuyor ama ki zaten onlarda insana hiçbir şey katmıyor aksine zamanını çalıyor.

Veya ‘tarihi dizileri’ onları da küçük çocuk bile ilgiyle izleyip olayların heyecanına kapılabiliyor hem ben o dizilerde mesela Jumong’un karısıyla geçirdiği geceyi gösterdiklerini sanmıyorum ama kendini bilmez zavallı bir dizi bozması Kanuni Sultan Süleyman gibi muhteşem bir padişaha ve onun saygın ailesine, zevcesine, annesine, akla hayale gelmeyen hakaretlerde bulunuyor dahası bu ucubeyi yurt dışına pazarlayıp Osmanlı’yı=Türkiyeyi rezil ediyor.!
Teiji Tokki : ‎150 civarında dizi izledim ve birbirinin tekrarı olan dizi görmedim.Çoğu dizi halkın içinden olan sıradan insanların hikayelerini anlatıyor.Dolayısı ile senaryo sıkıntısı çekmiyorlar.Üstelik sonunu baştan kestiremiyorsunuz.Son bölüme kadar heycanla bekliyorsunuz.Üstelik dizilerin sonu Türk filmlerindeki gizi her detay senaristler tarafından izleyiciye verilmiyor.Çoğunun sonu izleyiciye verilmiş açık çek gibi :)) İzleyici sonu kendine göre yorumlayabiliyor.Mutlu sonlar belki de azıcık veriliyor ama izledikçe bu durumlara alışıyoruz.İlk izlediğim dizilerde beni heycanlandıran küçücük detayları anlatayım.Durum ne kadar acil olursa olsun arabadaysan mtlaka emniyet kemeri takılır.Moto sikletteysen arkadaki yolcu da beraber kask takılır.Tuvalete girme sahnesi varsa el mutlaka yıkanır.Film boyunca sık sık diş fırçalanır.Özelikle Bi Rain diş fırçalarken çok eğleniyordur.Eve smokin-tuvalet giymiş olsalar bile eve asla ayakkabı ile girilmez,terlik giyilir.Büyüklere saygı,aileye minnet duyulur.Çünkü dünyaya sizi onlar getirmiştir,yaşama sebebinizdirler.Aklıma ilk gelenleri yazdım.Ayrıca hayatın zorluklarına dayanırken,bulduğun küçük anlarda mutlu olabilimeyi öğrendim.İntikam duygusunun insanı perişan ettiğini gördüm.Şimdi mümkün olduğunca hayatımda bunları uygulamaya çalışıyorum.Eskisinden daha mutlu yaşıyorum.Sizce bu sebepler yeterli mi Kore fanı olmaya :))
Neftis Amon : Neden mi Kore? Küresel çapta gelen kültür asimilesi. Her dizide cinsellik, kan, şiddet, vahşet olması. Müziklerin kalitesiz olması. Yıldızların iki yüzlü ve güvenilmez olması, sadece kendi çıkarlarını düşünmeleri. Üstelik bizi seven, sırf siyasi çıkarları için dostluk kurmayan, minnettar bir ülke. Bize “kankardeşlerimiz” diye hitap ediyorlar. Avrupa/Amerika!da Türk’üm desen sana küçük gören gözlerle bakılırken orada bizi el üstünde tutuyorlar. Bizim müthiş kültürümüz, aile göreneklerimiz, saygı… Onlarda da bu var. Hatta bizde onlarda gittikçe bu değerlerimizi kaybediyoruz. Neden mi Kore? İnsanlar başka bir bireye saygı nedir biliyor. Tabiri caizse “öküz” değiller. Neden mi Kore? Benim yukarıda betimlediğim o iğrenç yıldızlar beni kültürümü unutturmaya yönlendirirken beni ayakta tutan şey oldu. Önce Kore, sonra Japonya. Bana TÜRK OLDUĞUMU HATIRLATTI. Ecdadımı, saygıyı… Bana Avrupalı değil Asyalı olduğumu hatırlattı. Bana güzelliği, masumiyeti, doğruluğu hatırlattı…

Çiçek tünelinden geçerek bu güzelliklerin müthiş kokusuyla sarhoş olmak istiyorum… 🙂 Wisteria Tüneli, Kawachi, Japonya

1. Jaejoong (JYJ)
2. Taemin (SHINee)
3. Jonghyun (SHINee)
4. Jae Jin (FT Island)
5. Eunhyuk (Super Junior)
6. Hong Ki (FT Island)
7. Min Ho (SHINee)
8. Jong Hun (FT Island)
9. Yunho (DBSK)
10. Changmin (DBSK)

kaynak: BaiduDBSKBar

%d blogcu bunu beğendi: