Güney Kore’nin Yeosu şehrinde 12 Mayıs – 12 Ağustos 2012 tarihleri arasında düzenlenecek ve ana teması “Yaşayan Okyanuslar ve Kıyılar: Kaynak Çeşitliliği ve Sürdürülebilirlik” olan Expo 2012 Yeosu Uluslararası Fuarı’na, çok renkli bir organizasyonla Türkiye de katılıyor.

Türk mutfağından eşsiz lezzetler, çağdaş ve geleneksel sanat etkinlikleri, Anadolu Ateşi gösterisi, konserler, deniz yaşamı ve yakın tarihe ilişkin çarpıcı belgesellerin de yer alacağı aktivitelerin, 2 milyon kişiye ulaşması hedefleniyor. Türkiye pavyonunun tasarımı, üretimi ve etkinlikleri İkon Events tarafından gerçekleştiriliyor. Güney Kore’de düzenlenen ve Koreli, Çinli, Japon ve çevre ülkelerde gelecek olan 12 milyon kişi tarafından ziyaret etmesi beklenen Expo 2012 Yeosu Uluslararası Fuarı’nın en iddialı katılımcılarından biri Türkiye olacak. 12 Mayıs – 12 Ağustos 2012 tarihleri arasında düzenlenecek olan fuarda Türkiye, birbirinden etkileyici ve görkemli etkinlikler gerçekleştirecek.

Organizasyonun tanıtımı için Ceylan Intercontinental’de düzenlenen resepsiyona,  Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker katıldı.  İkon Events Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli, fuardaki Türkiye pavyonunun tasarım ve üretiminin yanı sıra tüm etkinliklerini de gerçekleştireceklerini belirterek, “Türkiye’nin dünya vitrininde en etkin şekilde yer alması için çok kapsamlı ve etkileyici bir organizasyona imza atıyoruz. Türkiye’de gerçekleşmiş en büyük organizasyon olan 5. Dünya Su Forumu başta olmak üzere çok sayıda uluslararası etkinliği başarıyla gerçekleştiren bir ekip olarak, Türkiye adına güçlü bir değer yaratacağımıza inanıyoruz” dedi.
TÜRKİYE’NİN MARKA İMAJINA KATKI SAĞLAYACAĞIZ
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, uluslararası ölçekte çok önemli bir tanıtım fırsatı niteliği taşıyan organizasyona Türkiye’nin, köklü kültürünün tüm zenginliklerini yansıtan, iddialı ve renkli etkinliklerle katılacağını belirterek şunları söyledi:
“Tarihi, kültürü ve medeniyetleriyle zenginleşen Türkiye’nin bu organizasyondaki varlığı, aynı zamanda tüm ziyaretçiler için de kaçırılmayacak bir imkân olacaktır. Expo 2012 Yeosu Uluslararası Fuarı’nda sergileyeceğimiz bu geniş kapsamlı ve etkileyici katılım, Türkiye’nin marka imajını yükseltmek için çok önemli bir fırsattır. Türkiye artık kendine içine kapalı bir ülke olmaktan çıkmıştır. Dünyayla entegre olma yeteneğinin yanı sıra son yıllarda yakaladığımız istikrar ve kalkınma hızıyla örnek bir başarı modeli oluşturuyoruz.  Güney Kore’de bu başarı modelini paylaşmanın yanı sıra, yatırım cazibemize de güç katacağımıza inanıyorum.”
21 HAZİRAN TÜRKİYE MİLLİ GÜNÜ OLACAK 

 “Denizleri ve Kıtaları Birleştiren Medeniyetler Ülkesi” temasıyla fuara katılacak olan Türkiye, etkinliklerinin büyük bölümünü 1.400 metrekarelik sergi alanında gerçekleştirecek. Türkiye’nin etkinliklerinin ev sahipliğini Dışişleri Bakanlığı yürütecek. Türkiye’nin fuar boyunca sanat, kültür ve lezzet şöleni yaşatacak olan etkinliklerinin, yaklaşık 1 milyon kişiyle buluşması bekleniyor. 21 Haziran’da ise “Türkiye Milli Günü” etkinlikleri gerçekleştirilecek.

TÜRKİYE PAVYONUNDA ZİYARETÇİLERİ NELER BEKLİYOR?
Dolapdere Big Gang, Gypsy All-Stars, Mehter Grubu, Konya Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu, Dolunay Obruk Jazz Quintet, Water Drums, Lepidus Quartet konserleri de fuara renk katacak. Genç moda tasarımcısı Simay Bülbül’ün “Ece” koleksiyonunu sergileyeceği moda gösterisinin yanı sıra, alanlarında başarılı sanatçıların “Ebru”, “Çini”, “Hat” ve “Minyatür” performansları, ziyaretçileri geleneksel Türk sanatlarıyla tanıştıracak.
Türkiye pavyonunun en çok ilgiyi çeken bölümlerinden biri Türk mutfağı olacak. 250 metrekare alana kurulacak Türk mutfağında, geleneksel yemek ve tatlılar ziyaretçilerin beğenisine sunulacak. İki ayrı noktadaki Maraş Dondurması stantlarında lezzet ve görsel şölen bir arada yer alacak.
Fuarda, Türkiye’nin deniz zenginliği ve kültürü de, etkileyici sergiler ve belgesellerle anlatılacak. “Piri Reis Haritası”, “Marmaray ve Yenikapı Kazıları”, “Türkiye’nin Sualtı  Zenginlikleri”, “Haliç’in Dönüşümü”, “Leb-i Derya Yalılar”, “Bir Balığın Gözünden İstanbul”, “Doktor Balıklar”  belgeselleri, dokunmatik ekranlarda “Türkiye’nin Deniz Yaşamı ve Kıyıları” sunumları, “Karadeniz Eğitim Kutusu” uygulaması, “Kore – Türkiye İlişkileri” sergisi, İzmir’in 2020 Expo adaylığını ve Türkiye’nin son 10 yıldaki sağladığı ekonomik kalkınmayı anlatan yapımlar da ziyaretçilerle buluşacak.
İstanbul Arkeoloji Müzesi’nden 30, Topkapı Sarayı’ndan 35, Türk-İslam Eserleri  Müzesi’nden 30 ve Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nden 10 eserin yer alacağı Anadolu Medeniyetlerini kronolojik olarak tanıtan sergi 30 Nisan’dan Temmuz’a kadar Seoul’da Kore Milli Müzesi’nde, Temmuz’dan Ocak’a kadar Busan’da ziyaretçilere açık olacak.
“Denizleri ve Kıtaları Birleştiren Medeniyetler Ülkesi Türkiye – Türkiye; Deniz Kıyısındaki Medeniyetler, Medeniyetin Kıyısındaki Denizler – Su ve Deniz, Damladan Okyanusa” ana temasına sahip olan Türkiye pavyonu için logo olarak da “Su” ve “Deniz”, “Damla” ve “Okyanus” temalarını yansıtmak üzere mavinin koyudan açığa geçtiği bir nazar boncuğu tercih edildi.
kaynak: turizm güncel
Reklamlar